Błędy przy wzmacnianiu mięśni brzucha

Każdy z nas  marzy o  płaskim i umięśnionym  brzuchu.  Warto przypomnieć, iż rolą tłoczni brzusznej je st podtrzymywania trzewi (jak hamak), pomagając tym samym procesy trawienia, od grywa też u istot  dwunożnych rolę w poruszaniu- uniemożliwiając tułowiu nadmierne wychylanie się podczas chodu i biegu, ponadto mięś nie brzucha wraz  z grzbietem tworzą gorset mięśniowy p ełniący rolę stabilizującą kręgosłup.  Należy wspomnieć, iż z mięśniami brzucha ściśle współpracują mięśnie grzbietu, dlatego podczas treningu  należy rozwijać te partie równomiernie. A sam dysbalns mięśniowy (nadmierne napięcie lub zwiotczenie) może powodować deformację sylwetki i przyczynić się do różnych patologii np. dyskopatii, rwy kulszowej, depresji i z espołu  nadwrażliwego  jelita.       Grzbiet wygięty w łuk Ćwiczenia na tłocznie brzuszną, w tym na mięśni…

Ćwiczenia izometryczne mięśni posturalnych

Ćwiczenia polegają na czynnym napinaniu mięśni bez zmiany długości ich włókien. Skurcz izometryczny oznacza taką pracę, która nie wywołuje w stawie żadnego ruchu.   Cel : przeciwdziałanie zmniejszaniu sprawności mięśni, nerwów i naczyń krwionośnych. Podstawowym zadaniem ćwiczeń jest wytworzenie silnego gorsetu mięśniowego, który odciąży zwyrodniałe stawy. Metodyka : Czas trwania skurczu izometrycznego wynosi 5 s, a czas odpoczynku 10 s- czas relaksu musi być dłuższy dla zapewnienie ukrwienia. Mięsień należy napinać z możliwie jak największą siłą. Nie wolno wykonywać nagłych i gwałtownych skurczów mięśni, ich rozluźnienie powinno przebiegać także powoli. Podczas ćwiczeń nie należy wstrzymywać oddechu, skurcz izometryczny mięśnia wykonany jest na wydechu przez usta. Liczba powtórzeń: 6- 10 serie 1-2 W przypadku pojawienia się bólu ćwiczenia należy bezzwłocznie przerwać.  

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

Kręgosłup  szyjny stanowi najbardziej ruchomą część naszego kręgosłupa, duże znaczenie dla stabilizacji odcinka odgrywają mięśnie szyi i karku. Jeśli są one osłabione a niektóre z nich zbyt napięte, mogą skutkować dolegliwościami bólowymi. Tkanki w danej okolicy są szczególnie wrażliwe na długotrwała pracę przy biurku, nawyki postawy, przewlekłe stresy, napięcia emocjonalne a także nieoronimiczny odpoczynek (poduszka nie podpierająca krzywizny kręgosłupa). Poniżej zamieszczone są ogólne zestawy ćwiczeń nakierowane na rozluźnienie, wzmacnianie i rozciąganie partii mięśniowych. Zestaw 1 Zestaw 2 Zestaw 3
Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z autorem.